Portfolio
Duracell
Baterie alkaliczne
F-1

Produkcję zrealizowało studio filmowe Produkcja i Platige Image. Reklamę reżyserował Tomek Bagiński. Autorem muzyki jest Adam Skorupa. Udźwiękowienie zrealizowano w studio Cafe Ole.


Po co kupujemy baterie? Odpowiedź na to pytanie stała się podstawą strategii nakierowanej na zbudowanie emocjonalnego powiązania pomiędzy "żywotnym źródłem energii" a "długotrwałą zabawą". Na zlecenie marki Duracell CEEMEA Adwertajzing zrealizowała kampanię „F1” dla marki Duracell obejmującą spot reklamowy oraz pakiet materiałów BTL.

Zasadniczą zmianą w stosunku do wcześniejszych reklam marki Duracell jest zmiana roli królika w reklamie. Tym razem wystąpił on jako pomocnik, który dzięki swym długo działającym bateriom umożliwia bohaterowi reklamy realizację marzeń.



Klasyczne hasło „Duracell - działa do 8 razy dłużej” zastąpiono w reklamie sloganem „Duracell – dodaje mocy marzeniom”. Kampania przeznaczona jest na rynki kilkudziesięciu krajów Europy Wschodniej i Centralnej, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Jako pierwsi reklamę F1 mogli obejrzeć Polacy. Specjalnie na rynek polski wyprodukowano wersję z polskimi flagami narodowymi. Po raz pierwszy w historii międzynarodowa reklama telewizyjna marki Duracell została wyprodukowana w Polsce.

Scenariusz spotu "F1" wymagał bardzo dynamicznych sekwencji zdjęć, łączących świat realny i wirtualny. W dotychczasowych produkcjach Duracell stosował technikę zdjęć animacji poklatkowej, w ramach której bardzo trudno jest uzyskać interakcję animowanych postaci z obiektami filmowanymi w świecie rzeczywistym.





Dlatego po raz pierwszy w historii reklam telewizyjnych Duracell, postaci królików wygenerowane zostały za pomocą animacji komputerowej. Umożliwiło to zrealizowanie wersji regionalnych (zmiana flag narodowych na stadionie).



Spot emitowany był w Polsce od 10 grudnia w Discovery Media, Polsat, TV4, TVN, TVN24, TVN7, TV Puls, TVN Style, TVN Turbo oraz TVP.